2010. június 23., szerda

offline élet...offline life

Voltam én már magazin divatszerkesztője, PR ügynökség médiaelemzője, hátrányos helyzetű kambodzsai fiatalok szabás-varrás tanára, de az utóbbi 1-2 évben, amikor nem varrok-festek-gyöngyözök-tervezek-készítek-és a mindezekkel kapcsolatos online pörgéssel foglalkozom, akkor munka gyanánt fordítok.

és nagyon élvezem, hogy az agyam egész másik területét használom közben, jól kiegészíti a kézműves és a szellemi tevékenység egymást.

kíváncsi lennék, ti mivel foglalkoztok, amikor nem azzal, amiről itt az online világban ismerlek titeket!?


 












I've worked before as the fashion editor of a magazine, the media analyst of a PR agency and the sewing teacher of disadvantaged youths in Cambodia, but in the past few years when I'm not sewing-dyeing-beading-designing-making-and doing all the online stuff connected to these, I've been working as a freelance translator.

and I love how I'm using an entirely different part of my brain in the process, I think the creative and the intellectual activities really complement each other. 

I'd love to know what you do, when you're not busy with the activities that I associate with you in the online world!?

Pin It

17 megjegyzés:

  1. Wow you have worked in a lot of fields. You are clearly talented! I as you might know am slowly becoming an artist. I say slowly my little ones are still little so I have limited time. I have sold work this year, and done some commissions so I suppose it has stopped being a hobby and is starting to become a reality. Anyway I am blabbering. I popped over to say thanks for the comment on my blog!

    VálaszTörlés
  2. nos.. :))

    jártam én az ELTE Bölcsész karára elméleti pedagógia szakra.. és többet voltam az Asszíriológia órákon, mint a sajátjaimon...... végeztem én kozmetikus képzőt, ahol elit tananyagot tanultunk, és évfolyamelső voltam.. és utána kapkodtak utánam az üvegkirakatos üzletek... és talán leszek is még :)...... végeztem én divattervező iskolát, miközben szültem, és szülés után egy hétten vizsgáztam :)) ..... utána voltam máris kétgyermekes anyuka... miközben egész életemben csak festettem, festettem, pasztellképeket árultam a vaterán... meg üvegfestményeket..... szerintem már az anyukám hasában is barlangfestményeket készítettem :)) Két éve talát rám a varrás...... amit azóta is szenvedélyesen szeretek.... és remélem, hogy egyre jobban ki tudok teljesedni majd benne....... de van még egy technika, mely szép lassan érik a szívemben..... és ha nem is azonnal, de talán egy év múlva ki is fog robbanni onnan :) De ez még legyen titok :))
    ----------------------------

    Más: Annyira csodálom az ékszereidet, mert úgy csilli-villik, hogy közben természetesek is.. Úgy csillognak, hogy közben mattok is.. egyszerűen tökéletesen érzed az arányokat..

    és most.. hogy ezeket a gondolatokat, életutadat olvashattam Rólad, ha lehet ilyet mondani: "még nőttél a szememben " :))

    További jó alkotást, és kérlek készíts nekünk még ilyen kis cseppnyi csodákat ! ( Jó sokat :)))) )


    vanessza.

    VálaszTörlés
  3. Egyébként.. szerintem is megfér egy emberben két teljesen eltérő munka, munka-terület is... én például azért szeretem a kozmetikát, mert szeretek masszírozni.. az energiákat átadni.. emberekkel elbeszélgetni.. stb.. és ugye másik vonulatnak ott van az alkotás...

    VálaszTörlés
  4. IT területen dolgozom és ez sokakat meglep, úgyhogy a divat iránti szeretetem egy hobbi, ami remélem lassan mássá forrja ki magát...de ez legyen egyelőre az én titkom. :))))

    VálaszTörlés
  5. Szia(sztok)!

    Most kinek is fogok írni? Mert Sári, Te azért kicsit ismersz, igaz, a gimis évek már régen voltak. Lesz nemsokára 10 éves találkozó is... :)

    Tehát: 16 hónappal ezelőttig spanyolt tanítottam: korrepetálás, vizsgafelkészítés, multis cégnél nyelvtanítás, hogy majd ügyesebben beszéljenek az ügyfelekkel.

    Megtalált egy chilei szappanopera is, én meg jó sok részét lefordítottam magyarra. Le is ment a romantikus kábelcsatornán.

    Közben pedig befejeztem a spanyol szakot, de a diplomamunkaírást elapróztam. Megszületett közel 2.5 év alatt, és most hétfőn be is fejeztem a BTK-s "működésem" - egy időre :)Már csak egy diploma átadásra várok.

    16 hónapja Portugáliában élek, és most már szabadon tanulhatom a portugált, mert nem kell arra koncentrálnom, hogy ne keveredjen a spanyollal :)

    De most itthon, mert ez az ITTHON :) Habár jó dolog Portugáliában élni.

    Amit 28 év alatt most már megtanultam, és bárki bármit mondhat, akkor is vallom: az Életben nincsenek véletlenek. Mindig azokkal hoz össze a sors, olyan helyre "vet partra", hogy abból előrefelé mehess... Vagy csak én vagyok ilyen "szerencsés"? :)

    Látható, szeretek írni :) Talán többet nem is kell mondanom :)

    VálaszTörlés
  6. Még valami, ami foglalkoztat: a fénykép. Azt hiszem, ez nagyapai örökség, remélem, egyszer sikerül továbblépni ebben is :)

    VálaszTörlés
  7. jaj, annyira jó olvasni az izgalmas életeitekről!!!

    Kate, I think that even though as you say you have limited time, from your work you can really see the natural talent and vocation! have a great outin gin your pretty dress! :)

    Vanessza, fantasztikus, hogy te mennyi mindent csináltál!!! :) vannak párhuzamaink ezek szerint (ELTE+divattervező suli), és neked még a kozmetika, és a gyerkőcök, a festés és a meseszép sálak…nem semmi, igazi duracell nyuszi vagy! ;) kíváncsian várom a titkos technikát!!! és köszönöm a kedves-kedves szavaidat a munkáimról, igazán jól esik!

    Janet, ez aztán a meglepetés, IT?!? :) viszont a véredben a divat, ehhez nem fér kétség, tuti nagy siker lesz a titkos projekted!!! :)

    Eszter- alig várom az élő folytatást, a fotóról nem is tudtam! :)

    puszik nektek,és köszönöm!!!
    S.

    VálaszTörlés
  8. Voltam én élelmiszereladó, puccos pesti boltban eladó, laboráns, takarító, gyári munkás, tűzzománcfestő.
    Jártam én szőnyegszövészetre, sminkészetre, számítógépészetre, könyvelészetre.
    Az más kérdés, hogy mit fejeztem be ezek közül... Jelenleg várományosa vagyok a család fekete báránya megtisztelő címre, és ez nincs ellenemre, juhééé!

    VálaszTörlés
  9. Én ifjúságsegítést tanulok és pszichológiakönyveket bújok, aztán átkacsintok egy kicsit az ékszerkészítéshez meg a rajzoláshoz, aztán rohanok be az egyetemre az ötezer dolgot elintézni, aztán esküvői meghívós bizniszt bonyolítok. Aztán majd kórházban is akarok dolgozni.

    VálaszTörlés
  10. szuperek vagytok csajok!

    Csili, te is fantasztikusan sokszínű életúttal rendelkezel már most, és az a bizonyos feketebárány út rengeteg szépséges színes virággal van kirakva, úgyhogy csak így tovább!!! :)
    Eszter, olyan érdekes, hogy nálad is hogy összefonódnak a dolgok, a művészet és a segítőtevékenység :) kitartás, az egyetem után mindjárt itt a jól megérdemelt nyár! :)
    nektek is köszönöm, hogy írtatok!

    VálaszTörlés
  11. olyan megnyugtató olvasni, hogy mások is mennyit kacskaringóznak. én majdnem ruhaipari mérnök lettem, de már az elején otthagytam a főiskolát és mégis inkább elmentem bölcsészkarra, közben dolgoztam turisztikai területen, most meg újságíró vagyok, de ha újra 18 lennék, inkább dietetikusnak tanulnék. vagy ötvösnek. vagy formatervezőnek.
    és nekem is fontos, hogy egyszerre a kezemet és az agyamat is foglalkoztassam :)

    VálaszTörlés
  12. Sári, ez nagyon szuper ötlet volt..jó tudni, hogy nem egyedül úszom az árral szemben.:)
    Háát, gimi alatt besegítettem családi varrodában, megtanultam kirakatüveget és textileket dekorálni, végigpörögtem néhány fesztivált a sörcsap mögött, adtam el hímzőcérnákat, majd takarítóeszközöket, közben 2 évig tanultam ruhatervezést, majd belekóstoltam a jelmez-, díszlettervezésbe is, végigszenvedtem pár kör művészeti felvételit, kiábrádultam, de máshova nem mentem, mert csak ez és más nem.. most egy multinál stenteket küldözgetek az ország kórházainak, de 3 év és hosszú vívódás után váltottam 4 órás munkaidőre, mert az álmokat igenis követni kell! így azért maradt egy szál, ami még köt a "valósághoz", a nap többi részében pedig tervezek és kivitelezek és közben nagyon hálás vagyok azért, hogy ez így lehet. A titkos álmom pedig egy profi design iskola valahol európában :)

    VálaszTörlés
  13. Lumina akkor veled is sok a közös- ruházás-bölcsészkedés-újságírás, és mellette persze az ékszerek! :)
    Barbi, nálam is a 4-órázás után jött a szabadúszás, és igazad van, álmok nélkül nem élet az élet!

    mindannyiótoknak olyan érdekes olvasni az útjait, és örülök, hogy ti ketten is írtatok! ♥

    VálaszTörlés
  14. és még a keresztnevünk is ugyanaz ;)

    VálaszTörlés
  15. nem állunk távol egymástól, mert én is PR-es vagyok, de inkább kommunikációs szakembernek tartom magam, és a vállalati felelősségvállalás területén alkotok örökkévalót :)))
    mellette szerelemből angol tanítok, mert hogy én is jártam bölcsészkarra...
    az álmom azonban a styling, de ez egyelőre csak titkos projektekben létezik, úgyhogy többet nem mondhatok róla :)
    jó Rólatok olvasni!
    xoxo

    VálaszTörlés
  16. és azt nem is írtam Susan, hogy LoveBug Vivivel stylistkodtunk is egy sort! :) drukkolok a projekthez!

    VálaszTörlés
  17. Hát, én szerintem többet dolgoztam eddig önkéntesen, mint normál állásban. Majdnem minden gyerekekkel, fiatalokkal függött össze. Végzettségem drámatanár és teológus, voltam klasszikus lelkész is, meg hittantanár, aztán főállású anya, most meg irodában dolgozom teológiai vonalon. És a különböző területek egymást megtermékenyítő hatásáról én is sokat tudnék mesélni. Szerintem ez abszolút előny! Amit csinált valaha az ember, amit tudott, amin gondolkodott, az az alkotásba így vagy úgy belefolyik, és pont ettől lesz olyan a végeredmény, amit senki más úgy nem tudott volna kitalálni, elkészíteni.

    VálaszTörlés